Op zich hoeven we nog niet te wanhopen m.b.t. de editie vann 2009. Dit jaar zijn er reeds serieuze gesprekken geweest met de DSMEC waarbij SRO een uitnodiging aan de GT deelnemers van die serie heeft gedaan om de 24 uren te komen versterken. Niet geheel onverwacht hebben de GT deelnemers op hun beurt een blok gevormd met hun tourisme broeders waardoor er geen DSMEC deelnemers aan de start van de 24 uren verschenen.
Komend jaar is dat wellicht anders. Tourisme wagens zie ik nog steeds niet toegelaten worden zolang de organisatie in handen is van SRO maar de GT deelnemers zouden kunnen deelnemen indien de uitnodiging wordt herhaald en de DSMEC geen race in dat weekend gaat plannen komend seizoen. Of misschien kan de DSMEC in haar reglement een schrapresultaat opnemen, hierdoor kunnen GT deelnemers de keuze maken tussen de reguliere DSMEC race in het voorproggramma of deelnemen aan de 24 uurswedstrijd en hun schrapmogelijkheid gebruiken...
Maar ik vermoed dat de DSMEC liever in zijn geheel in het voorprogramma staat dan dat de +/- helft van de deelnemers "op eigen titel" deelneemt aan een losse race die door een andere organisatie wordt neergezet.
Kortom: er zijn nog vele varianten mogelijk. Belangrijk is wel dat daar vroeg duidelijkheid over komt zodat de betreffende teams daar tijdig op kunnen anticiperen voor wat betreft hun jaarbudget en sponsorafspraken.