View Single Post
Old 06-04-2009, 20:48
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Toyota Corolla WRC - 2003 Monza - Tamiya - 1/24

Daar het decallen van de Nissan veel meer tijd in beslag neemt dan ik op voorhand had vermoed, en de body van de bus staat uit te harden, heb ik besloten om aan men volgende kit te beginnen.

Dit is de eerste in een serie van 5 stuks van moderne rallywagens die ik ga bouwen nl :
2002 Peugeot WRC RAC versie
2003 Toyota Corolla WRC Monza versie
2004 Toyota Corolla WRC Monza versie
2006 Ford Focus WRC Monza versie
2006 Subaru Impreza WRC New Zealand versie

Al de wagens, op de peugeot na die Loeten me binnenkort bezorgt, zijn reeds in men bezit. Tim heeft voor mij de Subaru decals besteld, de rest heb ik reeds.

Gezamelijke factor van deze kits, ze werden allemaal bestuurd door Rossi.
Het was me al opgevallen dat bijna iedereen hier een bepaald onderwerp heeft waar hij aan bouwt, awel voor mij zijn dat alle rallywagens die bestuurd werden door Valentino Rossi.

De eerste in de reeks is dus deze corolla

Dit is de enige kit waarvan ik een PE set in huis heb. De anderen zijn allemaal besteld bij Domino.

Ik ga het mij makkelijk maken en zoveel mogelijk gebruik maken van Tamiya kits. Het interieur kan dan OOB gebouwd worden, deze zijn gedetailleerd genoeg. Ik zal natuurlijk wel PE sets gebruiken voor gordels en snelsluitingen.

De kit

Voor de eerste keer ga ik gebruik maken van een PE set, ik ben benieuwd wat het geeft.

En de decals van Studio 27

Vandaag moest ik het dashbord van men "camionette" nog wit spuiten dus meteen de bodemplaat en de velgen meegespoten.

Het begin is er dus.

Ik vind van deze wagen maar weinig foto`s. Als iemand me kan helpen aan pics ben ik jullie zeer dankbaar. Ik denk echter dat dit gewoon een originele WRC is waarvan de body herspoten is. In dat geval werk ik met het kleurschema van Tamiya.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	getPic.jpeg
Views:	1465
Size:	33.4 KB
ID:	13376   Click image for larger version

Name:	Afbeelding 001.jpg
Views:	1319
Size:	50.8 KB
ID:	13377   Click image for larger version

Name:	Afbeelding 003.jpg
Views:	1370