Quote:
Originally Posted by dunlop belux
hey fire,
bij mijn weten loop je toch ook al enkele jaren op circuit, hierbij enkele redenen waarom schrapresultaten een goede zaak zijn:
1 - een organisator kan zijn risico verdelen over meerdere weekends
2 - een team of piloot kan een wedstrijd links laten liggen indien dit niet past in het tijdsschema (bv vakantie)
3 - in geval van uitvallen is het seizoen niet direct compleet naar de vaantjes
4 - je kan 8 maand lang 1 wedstrijd aanbieden en niet 3 op 1 maand en dan 2 maand niks
5 - je kan iedereen (zoals je bovenstaand misschien hebt gezien) een pak tracktime geven, wat zowel de piloten als het publiek ten goede komt.
6 Bij een voetbalseizoen heb je 34 wedstrijden. Een slecht wedstrijd betekend nog geen slecht seizoen. Bij 6 wedstrijden zonder schrapresultaat betekend dit onmiddellijk het einde van een goede klassering.
8 wedstrijden zonder schrapresultaat brengt ons geen stap verder, enkel en alleen dat het voor iedereen duurder zal worden.
|
2.. Zorg dat kalender vroeg beschikbaar is zodat betrokkenen vakanties kunnen plannen. Maar goed je hebt natuurlijk veel met mensen te maken met een eigen bedrijf dus die kunnen zakelijke afspraken hebben die racen in de weg staan dus ik snap dit argument.
3. Snap ik ook, echter bij racen is betrouwbaarheid van de techniek ook een onderdeel, zeker bij kampioenschappen met een endurance karakter dus ik zou dan voor 1 i.p.v. 2 schrapresultaten kiezen.
Bij
1,
4 en
5 zie ik het verband niet met schrapresultaten. Al vind ik
4 wel belangrijk omdat bij een onregelmatige kalender het lastig is om interesse bij het publiek vast te houden (althans bij mij is dat het geval).
6. Vergelijking met voetbal is vanwege de reden die je geeft inderdaad niet helemaal juist maar ik vind 2 schrapresultaten te veel.
Dus ik snap waarom je voor schrapresultaten kiest maar dat betekend niet dat ik het leuk of een goede keuze vind. Is vooral een gevoel van mij en heeft dus weinig met feiten of argumenten te maken.