Ja, ja, na een jaartje zwoegen is deze ex-rallydaf van 'Emerson' weer op de weg geraakt. Eigenlijk was het een wrak, want alles bleek later stuk te zijn: rotte vloer, rotte achtersteven, variomatic, draagarmen, Weber carburator, electriciteit, bevestigingen, veerpoten, en dergelijke ....

Zaterdagmiddag om 15.00h was hij rijklaar en twee uur later stonden we aan de start van de Titanicrit.
Daar de Daf vroeger al eens een brandje had gehad en er veel problemen waren met de elektrische bedrading hadden we een nieuwe kabelboom gestoken. De rest hadden we weggesmeten , waaronder ook de regulator van de alternator. 'Sven' , onze technische man, had dit nadien opgemerkt en had nog ergens een eksemplaar liggen van een....Volvo amazone uit de jaren zestig.
Dus bij de start wel veel bekijks natuurlijk en geen probleem, prachtige en plezierige rit, toch drie kontroles gemist in het eerste deel: 14e algemeen.
In het laatste gedeelte van het tweede deel ging de Voltmeter plots naar links en viel de auto stil. De regulator natuurlijk bloedheet, want in de jaren zestig hadden ze nog geen 100 Watt lampen..... Dus even gewacht, gestart via een Quickstarter (de hele garage had ik in de koffer gestopt...) en dan telkens anderhalve kilometer gereden, gestopt, lichten af en weer bijladen. Dan weer weg, liefst zonder lichten in het zog van een voorganger....Dit ging zo door tot de TK . Dan de boel een kwartiertje laten afkoelen en weer in het zog van een bereidwillige deelnemer, zonder lichten naar de aankomst.
29 minuten straftijd en natuurlijk een aantal kontroles achter bomen en in de grachten niet gevonde...
Uiteindelijk toch nog 19de geworden.
Volgende keer beter....