Quote:
Originally Posted by Mark
Toch wel een flater, iemand met een beetje gevoel voor de autosport moet weten dat je niet 1,2,3 zomaar 80 kg kwijt bent  Dan moet er toch een lichtje gaan branden.
|
Beste Mark, het team wist dat al goed drie weken voor deze (!) race, wat zelfs in hun persbericht na Zolder te lezen is:
"Laten we even vooruitblikken op Spa; we mogen daar 80 kilogram ballast verwijderen en bovendien andere remplaketten monteren."
Bovendien beschikken ze over drie verschillende wagens, de drie chassis van Matech uit de FIA GT3 2008, waardoor parrallel werken mogelijk is
Flater?
Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker.
Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel?