View Single Post
Old 11-05-2009, 07:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Als ik het goed begrijp bestaan de wielen niet uit 2 helften zoals bij de meeste Tamiya kits, maar slechts uit één deel. Dat betekent dat je spaken slechts uit één rij bestaan, wat niet realistisch is (althans, dat denk ik toch). Behalve het feit dat ze veel te dik zijn, heb je dus dat probleem er nog eens bij. Ik zou dus opteren om te herspaken (eventueel met de methode zoals ik beschreven heb in de tutorial). Maar alvorens je dat doet, zou je moeten te weten komen hoeveel spaken er per rij moeten staan, zodat je het juiste aantal spaken kan aanbrengen. Het zou bv kunnen dat de kit er meer heeft dan de echte wagen, om het feit dat de kit maar één rij spaken vertoont een beeje te compenseren...

Maar zelfs als je de bestaande spaken gewoon zou vervangen door metalen, zonder je iets aan te trekken van het aantal rijen (en misschien hed deze wagen ook maar één rij per wiel, dat weet ik niet) zal je model er 1000 maal beter uitzien, geloof me. Sterker nog: bij dit soort van wielen zijn het juist de wielen die het verschil uitmaken tussen een plastic model of een realistische replica!

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 11-05-2009 at 07:43.
Reply With Quote