Quote:
Originally Posted by Loeten
Er zitten twee dashboards bij, net als een hoop mogelijkheden om het naar je smaak te bouwen. Ik koos uiteindelijk voor het deel dat ook in de wagen zit. Komende opdracht: het stuk in drie zagen en herbouwen. Gelukkig heb ik een voorbeeld bij de evo van TVD (Tim).
|
Alvorens je het dashboard in 3 delen gaat zagen; dat is niet wat ik heb gedaan. Ik heb de voorste gedeeltes van de linker- en rechterzijde eruit gezaagd en omgewisseld (zie groene lijnen in onderstaande foto). Het middenstuk is bij mij blijven zitten. Merk ook op dat ik het gedeelte bij de rode lijn intact heb gelaten, zo blijft de basisbreedte en vorm van het dashboard behouden. En als je goed oplet zie je dat de luchtroosters ook niet gewisseld zijn (die zijn links en rechts immers toch hetzelfde).
Quote:
De uitlaat en het onderstel op de evo 8 blijken van een oudere evo afkomstig te zijn. Bij de evo 8 zit de demper net aan de andere kant. Gelukkig zit voor deze conversie alles in de kit om het netjes in orde te krijgen.
|
Heb je onder de auto gelegen om dat te controleren? Bij een Evo9 groep N bleek namelijk dat er geen demper gemonteerd was....
Quote:
De dryfit op de foto hierboven had me geleerd dat de wagen veel te laag kwam. De body rustte gewoon op de banden en dat kan de bedoeling niet zijn. Meestel moeten de mensen hier verlagen, ik mag dus verhogen.
|
Da's wel apart inderdaad. Bij de Evo9 bleek dat'ie veel te hoog stond en moest ik 'm verlagen. Helemaal vreemd als je bedenkt dat de inhoud van deze 2 bouwdozen grotendeels identiek is, in ieder geval wat betreft het onderstel....