Dominique,
Stil volg ik deze "build".
Het is prachtig om te volgen hoe iemand erin slaagt om van een stuk plastiek een volwaardig model op schaal te maken.
Het resultaat tot nu toe mag er wezen.
De uitdagingen zijn groot,de voldoening navanant!

In een vroeger leven ben ook ik dergelijke uitdagingen aangegaan en wens nu deze kennis te delen voor wat ze waard is.
Uw bladveren zijn goed gelukt !
Ik zou echter de "krul" nog solderen.
Nu sluiten ze niet écht goed aan en dit zou toch wenselijk zijn.
Het solderen dient te gebeuren aan de achterkant (minst zichtbare kant)van de veer met zééééér weinig solduur.
Werkwijze: bout met fijne punt op 350 a 400°C
Soldeerpasta tussen de veren smeren
Een weinig solduur aan de punt van de bout, en aanbrengen op het werkstuk.
Door de capilaire werking van de pasta gaat het solduur tussen de veren komen en komt dit NOOIT meer los.
Als laatste het overtollige solduur wegkrassen met een glasvezelpen en Uw werkstuk goed proper maken en ontvetten.
(de pasta durft te oxideren en groen uitslaan)
Als tip : probeer dit eerst op wat stukjes afval.)
De wielen...
Ja ,dat is een ander paar mouwen...
Wat is hier de moeilijkheid,de spaken recht krijgen natuurlijk!
Bovendien zijn het dan nog 2 rijen met spaken...
Uw opzet met mm-papier is volgens mij dé methode.
enkel zou ik werken met andere materialen.
De velg zou ik maken uit koper,evenals de spaken.
Werkwijze;
Neem de totale dikte van de velg en deel dat door 3.
Opgelet tel er ook de dikte van de spaken bij !!!
Neem de eerste ring.
Span er de koperen spaken over.
(zorg dat uw as goed in het midden zit en blijft zitten)
Soldeer ze vast.
(zelfde omschrijving als met de veren)
Leg er de tweede ring op.
Soldeer deze vast aan de eerste.
Span de tweede laag spaken.
Solderen.
De derde ring maakt het plaatje kompleet.
Herhaal dit 4 keer en klaar is dominique.
Dit zou een werkwijze kunnen zijn...
Ik wens u in ieder geval bouwplezier !
Grtz,
G