View Single Post
Old 30-05-2009, 16:31
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
U vraagt ,wij draaien.

Als ik dan toch mag. Wat me opgevallen is, is dat de "wiring" niet altijd op dezelfde manier rond de nagels is heengedraaid. Een keertje linksom, dan wat verder weer rechtsom. Hierdoor onstaat er een ongelijke opening tussen de spaken.

Bovendien overtuigd het werk van Dominique mij meer, omdat het aantal spaken ook realistischer is. Ik begrijp wel dat je maar een test aan het doen ben met solderen en dat het gaat om een principe te tonen. Maar goed.

Dat gezegd zijnde, denk ik dat het probleem van de naaf "redelijk" eenvoudig op te lossen is. Ik heb het materiaal niet in huis, dus kan ik niet mee online experimenteren, maar ik zal proberen te beschrijven hoe ik het zou doen. Ahum.

Vertrekkende van Dominiques opstelling, zou ik in de buitenste ring kleine inkepingen maken en de spaken daar met secondelijm vastlijmen. Ook waar de spaken rond de naaf zitten zou ik lijmen met secondenlijm. Diezelfde oefening herhaal je dan voor de 2de helft van de velg. De naaf zou inderdaad kunnen gedraaid worden uit resin waardoor de 2 helften dan tegen elkaar kunnen. De velg kan je daarna op dikte schuren.
Reply With Quote