Quote:
Originally Posted by Neo-242
Achteraf met de vinger wijzen is natuurlijk makkelijk, maar feit is dat het Belgian GT alle jaren achteruit is gegaan, met dit jaar als absoluut dieptepunt. Is het niet zo dat de liefhebbers van de oude Belcar (daarmee bedoel ik de teams/rijders) hun heil hebben gezocht in de DSMEC?
Het zag er allemaal veelbelovend uit bij de start een aantal jaren terug, veel nieuwe wagens, teams, enz... en eigenlijk ook minstens dit jaar 2 nieuwkomers (de Ford GT & De Audi R8). Feit blijft dat het aantal wagens dit jaar bedroevend laag ligt. Ligt dit aan de budgetten? Aan onvrede omtrent de organisatie? Geen idee...
Feit is dat het GT3 mij als fan meer zou kunnen bekoren als de wagens iets meer snelheid & geluidsniveau zouden toegelaten zijn. Als ik de Ford GT3 zijn geluid vergelijk met het geluid dat deze bolide maakte tijdens zijn eerste tests toen Matech deze auto net ontwikkeld had, dan weet ik het wel. 
Een probleem dat trouwens in de DSMEC niet minder is. Komt dat trouwens door die mensen die jaren geleden goedkopere grond gekocht hebben nabij een circuit en dan nu beginnen actie voeren omdat er lawaai is? Klinkt Zaventem-bekend
Ik kan alleen maar vaststellen dat we in de nationale racerij een boel grote namen en teams kwijt zijn, en dat is best jammer.
We kijken uit naar de aard van de aankondigingen die recent zullen gebeuren!
|
Spijtig genoeg is hier de crisis ook toegeslagen.Als je hoort welke piloten er allemaal geen budget meer hebben,het zijn er wel wat.
Ook teams die hogerop gingen(fia gt3) en nu helemaal niet meer aan de bak komen door te weinig euro's.Ik lees dat in de voorbereiding er een Porsche van Pino werd vernield tijdens tests.3 maanden verder is deze nog steeds niet terug operationeel.Vroeger kwam er gewoon een reservewagen op de proppen,nu helemaal niets.Ook in dsmec is het moeilijk piloten vinden voor kleinere wagens dan nog.Btcs heeft toch ook al veel minder deelnemers.
De snelheid van de gt3 wagens zit wel goed volgens mij.De snelsten zitten niet ver van de tijden van de gt1's van vroeger.Het geluid kan natuurlijk beter,maar daar hebben ze overal wel wat last van.
Er staan nog genoeg gt3's klaar om ingezet te worden,alleen nog de piloten vinden.