Quote:
Originally Posted by Jan
Misschien toch even nuanceren. Je kan inderdaad een VAS-classic niet vergelijken met rittensport in de recreatieklasse. Anderszijds is de moeilijkheidsgraad evenmin die van de sportklasse maar eerder het niveau toerisme. Zelfs dat "hoge" gemiddelde van 36km/u was alleen van toepassing op de RT's, dus slechts een beperkte afstand binnen het geheel. Voor bolleke pijl was het 32 km/u en voor de kaartfragmenten 34 km/u. Dat zijn normale gemiddelden voor een classic en mits correct het parcours te volgen ook niks om nerveus over te worden. Anders ligt het natuurlijk wanneer je de boer opgaat en flink wat afstand moet goedmaken, in dat geval verhoogt uiteraard het tempo.
Als ik me niet vergis heb ik jullie al vaker in VAS-Classics weten aantreden en waren die niet makkelijker of trager dan deze 6 uren van Leuven.
Denk er dus nog eens over na vooraleer af te haken, volgende keer gaat het misschien weer vlotter.
Over het algemeen hebben alle DePaddock teams uitstekende tot gwoon bevredigende resultaten neergezet in deze wedstrijd
2. Atenza
8. Bozo
10. 666
12. Kaze
21. Boetzie
24. Johan Claeys & Werner333
28. Jan & MMarc
36. Patrick & Rudi
41. Guy
75. VolvoP31
10 teams op 86, een mooi marktaandeel van DePaddock 
|
Akkoord, de moeilijkheid lag misschien wel op toerisme-niveau. De snelheid lag maar(!) een 20% hoger dan normaal en als ge niet verkeerd rijdt (!)is dat geen probleem.
Inderdaad reden we ook reeds o.a. de Antwerp Classic en ook opgegeven..... De kritiek heb ik geuit op de VAS-Classic formule en niet specifiek op de 6 uren van Leuven.
Paddock-team: 7 toerisme en sport teams en 2 recreatie: dat zegt genoeg over hun uitslag.
We blijven bij ons besluit om niet meer deel te nemen aan de VAS-Classic-formule zolang er geen "normaal" roadbook is voor de recreatieklasse (dus waarschijnlijk nooit meer)