View Single Post
Old 12-06-2009, 23:19
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Bon, nadat al die vreemdsoortige onderdelen één voor één de revue zijn gepasseerd, is het misschien eens interessant dat jullie ook een idee krijgen hoe die moeten worden samengevoegd.

Wel, ik heb eens alles wat we tot nu toe hebben met betrekking tot het chassis voor de gein eens drooggepast, en zo zou het ongeveer moeten uitzien (inclusief de motor annex aandrijving):

Je ziet duidelijk de voorste en achterste ophanging die zwaar aangepast werden, en de verbeterde draagarmen op het frame.

Daarna heb ik het onderdeel dat de verbindingen naar de stuurstang moet dragen eens bekeken, en dat moest (uiteraard) beter kunnen.

Ten eerste werden de treeplanken niet aan dit kader vastgemaakt, maar aan het bovenste frame. Ik heb dus de treeplanken van dit onderdeel verwijderd, en ik heb uit messing nieuwe planken gesneden. De gaatjes werden gewoon uitgeboord met een handboortje, en daarna met de Proxxon gefreesd tot 1 gleuf. Hier komen later nog bevestingshaken aan die aan het bovenste raam kunnen worden gekleefd.

Op referentiefoto's heb ik ook ontdekt dat de twee schuine stangen die naar de stuurinrichting lopen in feite niet vanaf de zijkant van de dwarsbalk vertrekken, maar vanaf het midden van die balk.

Dat kan je duidelijk zien op deze foto:

Ik heb deze stangen dan maar van het onderdeel verwijderd. Ook heb ik de zijkanten van de stangen tussen de twee vertikale steunen proberen te verdunnen tot iets aanvaardbaar.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC09554.JPG
Views:	729
Size:	81.1 KB
ID:	14128   Click image for larger version

Name:	DSC09556.JPG
Views:	729
Size:	87.8 KB
ID:	14129   Click image for larger version

Name:	DSC09562.JPG
Views:	705