View Single Post
Old 27-06-2009, 15:59
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Update!

Ook hier is de verf droog genoeg om het decallen aan te vatten.

Eerst werd het "dek" voorzien van plankenvloer-decals. Die zagen er zeer goed uit. Maar de decals voor de zijkanten bestonden, in tegenstelling tot de decals voor het dek, enkel uit doorzichtige decals met donkere nerven op. Dat betekende dat ik het oranje-achtig dek moest trachten te benaderen met een verfmengeling die ik met het penseel aangebracht heb op de zijkanten en de achterkant van de draagvleugelboot. Daarna besloot ik om ook de onderzijde, waarvoor zelfs helemaal geen decal voorzien is, ook te schilderen met het penseel, en er zorg voor te dragen dat ik strepen trok in de verf die nog het meest de houtnerven benaderen. Niet dat je veel van de onderzijde zal zien, maar als ik het model op een spiegel wil zetten moet de bodem er toch ook goed uitzien...

Na de afwerking van de verfwerken, en de nodige droogtijd, zette ik de decals op de zijkanten en achterkant van de boot. Ik vind dat de kleurtonen dicht genoeg bij elkaar liggen om geen verschil te zien. Operatie geslaagd dus

Vervolgens werden alle decals op de body aangebracht, en heb ik na droging alles gepolisht om in de vernis te kunnen zetten. Maar eerst enkele foto's:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1953_ferrari_arno_06.JPG
Views:	2302
Size:	352.6 KB
ID:	14266   Click image for larger version

Name:	1953_ferrari_arno_07.JPG
Views:	2237
Size:	361.7 KB
ID:	14267   Click image for larger version

Name:	1953_ferrari_arno_08.JPG
Views:	2215