Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Nu over het reglement zelf, dat de GT3 teams klagen dat die andere 'niet GT3's nu meedoen en de zege kunnen van hen ontnemen. Dat men daar niet allemaal blij mee is (de teams zelf) is langs 1 kant goed te begrijpen. Langs de andere kant zijn ze allemaal zelf toch ook van mening een 24H met enkel GT3 niet meer mogelijk is. Gewoon focussen op de race dus en zien dat je met je GT3 niet te veel problemen kent. Ben er trouwens niet van overtuigd dat een Silhouette zoveel betrouwbaarder is op 24uren dan een GT3... zijn allebij toch sprintwagens. Of waren ze toch voor bedoeld natuurlijk.
|
Bwoa ik denk niet dat er veel klagers zullen zijn (maja de brutalen hebben de halve wereld he) want hoe meer volk er is, hoe meer sponsors terug voor het circuit kiezen. Het feit dat er zoveel geld moet besteed worden om een GT3 aan te kopen die dan een broze koppeling blijkt te hebben, wilt zeggen dat de auto niet uitontwikkeld is en is de filosofie van de autosport niet altijd geweest om zelf auto's te bouwen die steeds beter en sneller zijn (wat uiteraard onmogelijk wordt gemaakt door het GT3-concept)? Dat de autosport niet per se hoeft dood te groeien wordt heel duidelijk bewezen door DSMEC.
Ben het niet eens met de stelling over de silhouettes: het laatste (of voorlaatste) jaar dat er een open 24 uren was, eindigden de silhouettes van KS zelfs op het podium en er net naast.