View Single Post
Old 12-07-2009, 23:54
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Helaba, als je sinkmarks wegschuurt, moet je zo ook helemaal wegschuren eh
Die zijn ondertussen allemaal weg. Op de eerste foto is het rechtse onderdeel zelfs helemaal onbewerkt gefotograffeerd.

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Dominique, ik versta pefect waarom dat je de rieten toestanden wilt nabouwen met gaas. Het lijkt me de juiste keuze. Maar, het gaas doet het riet op schaal lijken, maar de rest van de kaders zijn dat nu niet meer, gezien de dikte van de plastic. Is het geen optie om deze stukken of veel dunner te schuren, of door ze gewoon na de bouwen in veel dunner plastic card?
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar de enige manier om die dikte op schaal te krijgen is het onderdeel in bladmetaal te maken. Het plastiek schuren op dikte zou het te fragiel maken. Ik weet nog niet wat ik er mee aan moet.
In ieder geval moeten de zijpanelen behouden worden, die onderdelen zijn té prominent aanwezig om risico's te nemen. Ik kan ze wat uitdunnen, maar meer niet. Het onderdeel met de 2 vierkante gaten en het bouwjaar erop, dat zou kunnen worden vervangen door iets anders. Maar ik moet zorgen dat de stevigheid van de carosserie niet verloren gaat. De kuip waartegen dat onderdeel moet worden gekleefd moet namelijk ook worden verzaagd, anders zijn die gaten alsnog dicht (zie rode pijl beneden). En dan raak je aan de algemene opbouw van je kit, wat altijd een beetje tricky blijft.

Of we maken heel dat gele geval in metalsheet, en dan is alles opgelost...
Ik zal er nog eens een nachtje over slapen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC08733_Copy.JPG
Views:	615
Size:	48.5 KB
ID:	14377