View Single Post
Old 22-07-2009, 19:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Goed bezig! Ge zou eigenlijk de koelmolen in ingekleurd epoxyhars moeten kunnen gieten, dan is de kleur echter (oei, ik heb misschien teveel gezegd!)
Bijlange niet! Maar gezien het feit dat de koelmolen nogal verstopt zit achter de airboxen enerzijds, en de ganse motor nog eens wat minder goed zichtbaar wordt eens hij in het motorcompartiment gemonteerd zit, ben ik tevreden over de "indruk" die gecreëerd wordt door de aangebrachte kleur. In feite geldt dit voor elk onderdeel: ik ben er vrij zeker van dat geen enkel onderdeel de exact juiste kleur bezit in vergelijking met het origineel, maar het gaat om de "look" die je creëert door de combinatie van kleuren en schaduweffecten in zijn totaliteit, een beetje zoals een impressionistisch schilderij, waar het oog zorgt voor de ultieme kleurmenging. Waarmee ik mijn modellen absoluut niet wil vergelijken met impressionistische schilderijen uiteraard...

In elk geval, ziehier het resultaat van mijn samengebouwd motorblok. Ik heb het bouwplan van mijn 1/12 Porsche een beetje gevolgd om de kablage aan te brengen, en om de details van het 1/20 model iets beter te laten uitkomen. Qua kleurstelling heb ik eerder de referentiefoto's gevolgd die ik op het net gevonden heb (en van Gulfie ontvangen heb), wat niet zo simpel is omdat de verschillende motorblokken waarvan ik foto's heb dikwijls andere kleuren vertonen als het over een aantal onderdelen gaat. In veel gevallen wordt dan gekozen voor de esthetisch meest verantwoorde kleur...

Hier zijn de foto's, die zoals altijd meer zeggen dan 1000 woorden...

Wordt vervolgd!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_36_small.JPG
Views:	1541
Size:	619.6 KB
ID:	14407   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_37_small.JPG
Views:	1534
Size:	642.7 KB
ID:	14408   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_38_small.JPG