View Single Post
Old 26-07-2009, 19:13
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Als ge een tijdje van mij niets meer hoort, dan ben ik op iets aan het broeden. Dit keer was het de verlichting. De kitonderdelen voldoen absoluut niet. Omdat op een model zoals dit de "carbuurlampen" een zeer in het oog vallend iets zijn, moest dit beter kunnen.
Ik heb me dus eens aan de draaibank gezet, en na een namiddag denken, nog een stuk of twee dingen uitproberen, en dan een namiddag draaien heb ik zoiets:

Het onderdeel is uit 3 delen opgebouwd, en werd voor de foto gedryfit.

Dan de radiator. Ik was niet helemaal tevreden over het resultaat met de gewikkelde draad rond die stangen, dus ben ik opnieuw begonnen. Ik heb de keuze gemaakt om een metalen staafje te gebruiken als radiatorbuis, en de koelvinnen te ponsen uit aluminium sheet.
De punch and die set is hiervoor uitermate geschikt, en dus werden een 100-tal koelvinnen geslagen. Eerst een cirkeltje van 1,5 mm om de binnenste opening te krijgen, en dan nog eens slaan met een diameter van 3 mm, er voor zorgend dat je zoveel mogelijk gecentreerd werkt. Nu hoeft dat niet voor de volle 100% correct te zijn, want die radiatoren van toen zagen er ook niet zo heel mooi uitgelijnd uit, maar een béétje mag het er nog op trekken.
Eens alles gepunched is, kan het rijgen beginnen. Een hele avond ben ik hiermee stil geweest. Ik begin langzamerhand de tel van het aantal onderdelen kwijt te raken, maar het zijn er ondertussen al véél ...

Komen daar nog 2 onderdelen met hun bevestingspinnen bij: de ophangsteunen voor de radiator werden aan het chassis bevestigd.

Noteer dat tot nog toe alle onderdelen aan het chassis in dezelfde kleur zwart mogen worden gespoten, dat scheelt me dus alle verfactiviteiten tot nog toe.

Volgende update komt gauw, wat we zijn ondertussen ook aan de koetswerkpanelen beginnen zagen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC09690.JPG
Views:	565
Size:	56.5 KB
ID:	14435   Click image for larger version

Name:	DSC09692.JPG
Views:	561
Size:	91.4 KB
ID:	14436   Click image for larger version

Name:	DSC09681.JPG
Views:	558