View Single Post
Old 29-07-2009, 19:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Ik vind de onderkant al erg mooi, maar er ontbreekt precies nog wat aan. De middenste rijen "cirkels" zijn naar mijn smaak/idee/zicht nog te proper. Ik kan me maar niet voorstellen dat dit in het echt ook zo zou zijn. Deze "Jäger" dokkert immers niet enkel over 's lands wegen, maar jakkert veeleer over curbs en een circuit dat vol met rubber en smurrie ligt. De iets hadere lijnen, die je met een penseeltje aanbrengt, ten gevolge van het curb-rijden en andere smurrie oppikken ontbreken nog.
Hoe kan je Guido nu iets weigeren? Allee vooruit, omdat jij het bent (en omdat dit model misschien ooit nog eens door jou gejureerd zal worden ) hebben we er manueel nog wat lijnen en sporen bijgezet. En ook omdat ik wel vond dat je een punt had natuurlijk

Daarna zijn we aan het interieur begonnen. Een beetje spieken op het 1/12 bouwplan geeft ons wat meer inzicht in wat bekabeling die we toevoegen, net als een kunststof kabelbeschermingsplaat die aan de voeten van de piloot gemonteerd wordt. We gebruiken hiervoor een stukje aluminium plaat die we in de juiste vorm plooien en op kleur brengen. Tenslotte wordt ze afgewerkt met punch 'n die boutjes.

Dan is het de beurt aan het dashbord. De kit voorziet hier niet in de nodige wijzerplaat-decals, dus die halen we uit de reserveonderdelen doos. Waar nodig worden de meterjes rood geschilderd naar het voorbeeld van de referentiefoto's. Daarna worden ze afgedekt met 2k epoxylijm om de afdekglaasjes te simuleren. De knopjes en schakelaars worden op kleur gebracht met het penseel, en onderaan links werden nog 2 schakelaars toegevoegd, bestaande uit uurwerk-onderdelen. Dit dashbord moet nog wel gedrybrust worden.

De piloot, Manfred Schurti, had een aantal sponsors die we in geen enkel aftermarket decalblad kunnen vinden, dus die werden met de hand geschilderd. "Kärcher, Commit en Getrag Getriebe" werden dus met de hand geschilderd, de rest zat in de reserveonderdelen doos. Daarna werd de overall gespoten met matvernis, zodat de schaduwlijnen en weathering die nog volgen niet meer kunnen interfereren met de onderliggende laag. Ook de helm, die voorheen glanzend wit gespoten was, wordt afgeplakt met superdunne masking tape, waarna de niet te spuiten oppervlakken afgedekt worden met Maskol. Wat wit is, moet blauw worden dus, en wat paars is, blijft wit. Nu lijkt het een beetje omgekeerd maar dat komt wel goed...

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_56.JPG
Views:	1202
Size:	735.6 KB
ID:	14475   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_57.JPG
Views:	1189
Size:	709.8 KB
ID:	14476   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_58.JPG