Quote:
Originally Posted by TvD
Ziet er weer goed uit Guy! Het enige wat ik zo snel er op aan te merken heb is dat ik een "lelijk" randje zie boven de voorruit... of is dat gezichtsbedrog?
|
Een zeer goede en terechte opmerking, Tim! Ik had dit niet zo direct bemerkt, en het is echt wel een flagrant minpunt aan dit model: de voorruit en de achterruit vormen één ruitpartij die centraal aan het dak vastzit met een stuk doorzichtige plastic verbinding, wat ervoor zorgt dat er links en rechts van die verbinding openingen ontstaan (mede ook omdat de pasvorm blijkbaar niet perfect is). Het is dus niet zozeer een lelijk randje dat je ziet, want daar zit de ruit tegen het raamrubber aan, maar wel de ernaast gelegen openingen die opvallen. Ik heb dit euvel direct verholpen door in die openingen 2 componenten epoxylijm te laten lopen, die ik eens hij hard is kan bijschilderen met wat matzwart, zodat het geïntegreerd wordt met de raamrubbers. Bedankt voor de terechtwijzing
Quote:
Originally Posted by TvD
En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de manier waarop je de weathering op de onderzijde hebt aangebracht?
|
Dat is snel en eenvoudig uitgelegd: gewoon met de airbrush met matzwart in. Hier en daar wat streepjes trekken, en waar wat meer weathering nodig is een beetje intensiever zwart spuiten. Aan de zijkanten zeker niet overdrijven, want ik wou het subtiel houden. Daarna nog wat highlighten met weathering masters zilver en wit, en hier en daar zelfs een beetje roetkleur ("soot")...