View Single Post
Old 25-11-2009, 21:41
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

het is al een hele tijd geleden dat deze thread nog eens een update heeft gekregen. Bij deze ...

Niet zo gek veel gedaan de laatste tijd. Ik heb vooral gewerkt aan enkele details rond de achteras. Het heeft me een poging of 3 gekost vooraleer het naar mijn goesting was, maar hier zijn we er dan toch maar mee.

Zoals je op de eerste twee foto's kan zien is de as opgehangen in 2 beugels die elk een soort van vliegwiel hebben. Omdat het onderdeel met de bevestiging aan het kader, de beugel en het vliegwiel in 1 enkel stuk was gegoten, waarbij de beugel de bevestiging en het vliegwiel overlangs verbindt (wie kan er nog volgen? ), heb ik besloten om de beugel los te werken en langs buitenom te monteren zoals het hoort.

De eerste poging heb ik uitgevoerd in plasticcard, maar daarbij ondervond ik dat het nog veel te dik was, en bovendien te flexibel. De 2e poging met alusheet was ook niet stevig genoeg, dus heb ik het nog eens overgedaan in koperplaat van 0,25 mm dik. Stevig genoeg en bovendien niet zo erg moeilijk om te verwerken.

Verder zie je nog op de foto's dat ik ter hoogte van de overbrenging een extra beugel heb gescratched, net als iets verderop waar nog een verstevingsarm naar het chassis tussen moet, ter hoogte van die mof die rond de chassisbalk zit.
Eén en ander moet nog wat uitgelijnd worden, maar het idee zal wel duidelijk zijn zekers?

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC09731.JPG
Views:	687
Size:	588.6 KB
ID:	15609   Click image for larger version

Name:	DSC09732.JPG
Views:	682
Size:	589.5 KB
ID:	15610   Click image for larger version

Name:	DSC09741.JPG
Views:	687
Size:	555.6 KB
ID:	15611   Click image for larger version

Name:	DSC09743.JPG
Views:	698
Size:	526.4 KB
ID:	15612   Click image for larger version

Name:	DSC09744.JPG
Views:	685
Size:	441.3 KB
ID:	15613  

Last edited by Dominique; 25-11-2009 at 21:51.
Reply With Quote