View Single Post
Old 20-12-2009, 22:30
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Zoals waarschijnlijk velen onder jullie heb ik vandaag ook wat gebouwd, maar als ik Doc zijn progress van vandaag zie ... heb ik met 2 uurtjes weinig gedaan!

De decals ... een kopbreker. De originele kit decals hebben het rode gedeelte van de striping in oranje ... en eigenlijk moet dat dus rood zijn.

Spuiten was dus de enigste optie. Vermits ik altijd kleine zaken met BMF afplak omdat de opstaande rand dan minimaal blijft wilde ik dat hier ook weer doen.
Om te beginnen heb ik de originele kit decals op een transparant decal vel gekopieerd. De kleur kwaliteit trekt dan wel op niets, maar ... who cares!
Vervolgens de zones die gespoten moeten worden met BMF bekleed en goed aangewreven zodat er zeker geen plooien zijn in de zones die rood gespoten moeten worden.
Eens dat achter de rug werden de kopie decals uitgesneden en aangebracht, ook zonder plooien en met rode 'Daco' behandeld. Na enkele uren drogen krijg je dus de decal die over de BMF staat die op de witte lak staat.

De volgende stap bestaat er dan in om alles wat rood is mooi met een scalpel uit te snijden en weg te pellen. Ik heb wat ruim gesneden in de bredere bereiken omdat het blauwe gedeelte van de decal er nog over moet.

Na het afpellen van het eerste gedeelte ziet het er dan zo uit ...

Het linker voorspatbord is al van de folie ontdaan terwijl rechts nog alles hangt. Het grote voordeel van deze methode is dat je niet voor voldongen feiten komt te staan wanneer je alles gespoten hebt. Ik zou niet de eerste zijn die moet ontdekken dat het rood te ver komt, niet ver genoeg, ...

Na het spuiten van het rood heb ik alles verwijderd en een laag vernis aangebracht om alles af te sealen. Hij staat nu te drogen in de spuitcabine ... foto volgt dus later.

Ondertussen is ook al één wiel bijna afgewerkt. In vergelijking met het echte komt het aardig in de buurt vind ik.

Bron: Pelikan Parts website

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0400.jpg
Views:	1302
Size:	43.0 KB
ID:	15811   Click image for larger version

Name:	110891852bjFKRY_fs.jpg
Views:	1289
Size:	49.7 KB
ID:	15813   Click image for larger version

Name:	IMG_0405.jpg
Views:	1270
Size:	57.6 KB
ID:	15814  

Last edited by Gulfie; 20-12-2009 at 22:34.
Reply With Quote