Zoals al eerder gezegd is de kit stoel niet hetgeen wat ik zou monteren in dit uitgewerkt interieur. De originele resin stoel is zoals een stoel in iedere 1/43 kit, dus veel te dik.
Ik heb eerst een contour van een stoel uitgetekend en deze contour uitgefreesd in een stukje schuim PVC van 8mm dikte, net de breedte die de stoel ook moet krijgen. Hieronder zie je het gefreesde gedeelte met daarop de schets van de vorm.
Ik hoor nu veel mensen luidop denken:'Jamaar, dat kan ik allemaal niet want ik heb geen freesmachine!'. Je kan een malletje uit vanalles maken. Stukjes plasticard op elkaar kleven, een vormpje uit MDF of hout, gips, uitgebakken klei, ... alles is mogelijk.
Daarna werden de hoekjes afgerond waardoor de radius in de stoel ook ontstaan. Nog even het papieren vormpje erlangs om aan te tonen hoe de vorm van de stoel in de mal verwerkt is.
Daarna kon het thermovormen beginnen. De mal werd op de 'vacuümtafel' gelegd (tafel ... what's in a name? Het ding meet amper 70 x 80mm) ...
... en na het verwarmen van de plastic werd deze over de mal getrokken en met de stofzuiger langs onder vacuüm gezogen.