View Single Post
Old 29-12-2009, 23:19
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Aan de voorzijde is ook het rooster voor de radiatoren nog aangebracht. Dit rooster is gemaakt uit een heel dun gaas dat ik eens ooit van iemand gehad heb. Het is het gaas waarmee men in oude carburatoren de filtertjes maakte. Zeer dun, en uiterst geschikt om op 1/43 zulke dingen te simuleren.

Het mooie ervan is dat je er toch nog duidelijk door kunt kijken. Hierdoor zie je mooi de radiatoren achter het rooster zitten, maar helaas krijg ik dit niet in beeld met mijn beperkte fotokunsten.

Ook zie je dat de lichten vooraan en de afdekplaatjes al gemonteerd zijn. Zoals op de race versie van de 24 uren van Le Mans heb ik ze ook met tape afgedekt. Ze pasten nochtans zeer goed, maar ...
Om de afdekkapjes meer realisme te geven heb ik ze behandeld met Klear. Hierdoor worden alle kleine krasjes uit het oppervlak verwijderd en krijg je de indruk dat het glaasje heel dun is. Iets dat ik geleerd heb op een website van militaire jongens.
Ditzelfde ga ik trouwens ook nog toepassen voor de ruiten, iets dat ik op mijn vorig model al getest heb en wat zeer goed werkt. Voor de achterruiten ga ik wat kleurstof toevoegen, maar ... hierover later meer.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0499.jpg
Views:	624
Size:	57.0 KB
ID:	15981  

Last edited by Gulfie; 29-12-2009 at 23:20.
Reply With Quote