Quote:
Originally Posted by Sennake
En om al eens een gedacht te krijgen hoe de Porsche er zou uitzien met de Ronal velgen achteraan en 5-spaak Fuchsvelgen vooraan, heb ik dit eens uitgetest. Dat ziet er ook niet verkeerd uit...
Wordt alleszins vervolgd!
|
Als ik de Porsche zou maken, zou ik hem in deze setting afwerken. Ronal velgen achteraan, Fuchs vooraan. Heel de discussie omtrent de velgen lijkt me een beetje spijkers zoeken op laag water.
Ok, de velgen zijn dan niet 100% accuraat, maar wat is dat wel in de modelbouw? Zo zijn er bijvoorbeeld nog een aantal onderdelen aan deze Porsche die dat niet zijn, maar waar met geen woord over gerept wordt... Dat hoeft ook niet, want waar het in de modelbouw om gaat - we hebben deze discussie hier al tot in de treure gevoerd - is dat het er juist uit ziet en niet zozeer of het met de passer en meetlaat tot op de millimeter op schaal is gebracht. De meegeleverde velgen in de kit, zijn tot nu toe nog altijd het best haalbare wat er, naar mijn gevoel, in de thread gepasseerd is.
Het witte naar voor geschoven alternatief mag dan misschien wel correcter zijn qua diepte van de de originele velg, de "spaken" zijn dat allerminst. De spaken op de echter velgen lopen uit op een driehoekje tot in het midden bijvoorbeeld. De spaken van Renaissance velgen zijn ook niet 100% juist, maar lijken me beter in de buurt te komen. Tel daarbij nog dat het Ronal logo in de Renaissance velgen staat gegraveerd en je weet al in welke richting het begint over hellen.
Ik ben er quasi zeker van dat de als het model volledig is afgebouwd en vanop een afstandje wordt bekeken, dit "mankement" nauwelijks zichtbaar zal zijn. Maar zoals gezegd, mijn voorkeur gaat uit naar de Fuchs/Ronal combinatie.
ps. als 100% accuraatheid een vereiste is, lijkt het me dat de spaken van de velgen met PE zouden kunnen gedaan worden. Deze zouden dan als inserts over de kitspaken kunnen gelegd worden. Of de bouwer dat wil/ziet zitten, is een andere vraag. Ik denk overigens dat bij hun Belga 911 op 1/43ste, Renaissance wel zo'n PE inserts meelevert.