View Single Post
Old 14-02-2010, 20:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Daarna heb ik terug wat aandacht besteed aan de kas. Zoals eerder gemeld moesten de zijruiten nog aangebracht worden. Nu voorziet de kit in foto-ets raamrubbers die met 2k epnoxylijm op een vlak stuk doorzichtig plastic gekleefd moeten worden om vervolgens samen op maat gesneden in de uitsparingen aan de zijkant van de Porsche gelijmd moeten worden. Alleen: het foto-ets raam aan de rechterzijde was iets te groot, toch wel zo'n 1 à 2mm. Ik kon dus wel de vernis wegkrabben die de uitsparing enkele tienden van millimeters verkleind had, maar ik kwam nooit aan 2mm! Dus mijn eerste idee was: vergeet de foto-ets ramen dan maar, ik snij de ramen op maat zodat tussen in de resin raamubbers passen. Dat heb ik tot 3 maal toe geprobeerd, maar zelfs de meest geslaagde poging zag er na het verlijmen met 2k epoxylijm nog niet echt overtuigend uit én ik had een halve dag tijd verloren.

Dus dan toch maar weer de foto-ets raampjes erbij genomen. Aan de linkerzijde stelt zich het probleem niet omdat daar de deur open staat en ik het raam dus eerder al in 2 stukken gezaagd had, zodat ik de maten kon aanpassen. Dan moest dat aan de linkerzijde ook maar. Dus heb ik het rechtse raam doorgezaagd ter hoogte van de scheidingslijn tussen deur en zijruitje, en de boel wat ingekort. Na wat prutsen en vloeken lukte het uiteindelijk toch. Eerst heb ik het achterste zijruitje aangepakt en op zijn plaats gekleefd. Vervolgens kleefde ik het voorste foto-ets raam op doorzichtig plastic en heb ik een stuk van de zijruit weer weggesneden zodat het lijkt alsof de ruit open staat. Daarbij heb ik erop gelet dat de bovenzijde van de ruit een beetje gebogen is net als de lijn van het raam zelf. Tenslotte kon ook de voorste ruit op zijn plaats gekleefd worden.

Aan de linkerzijde moest nog een slotje aangebracht worden wat ik gescratcht heb met wat gepunchte aluminium schijfjes en ijzerdraad. Ook hier moest een Archer stickertje aangebracht worden met chassis-gegevens. Zulke kleine details maken dikwijls het verschil...

De rechterdeur werd afgewerkt met wat details, want eens de kas en chassis op elkaar gevezen zijn kan ik er niet meer aan...

Het laatste wat nog moest gebeuren vooraleer het huwelijk tussen chassis en carosserie kan plaatsgrijpen, is het aanbrengen van de motor achterin. Een laatste Archer stickertje werd bovenop de stuurdozen van de ontsteking gekleefd (zie de gele pijl op de foto).

Aan de onderkant zien we de uitlaten die alleen nog de verchroomde uiteinden missen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_102.JPG
Views:	1493
Size:	878.2 KB
ID:	16862   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_103.JPG
Views:	1488
Size:	913.6 KB
ID:	16863   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_104.JPG
Views:	1495