Quote:
Originally Posted by Guido
Leuk projectje weeral, zeker met de in huis gehaalde extra spullen! Was dit model eigenlijk niet eens een goeie gelegenheid geweest om eens met Zero Paints aan de slag te gaan?
|
Misschien wel ja. Maar modellen op schaal 1/24, en al helemaal modellen waar geen afplakwerk aan vereist is, heb ik tot op heden altijd met Tamiya spuitbusjes gedaan, en ik ben er altijd erg tevreden over geweest. Anders is het met modellen die in meerdere kleuren moeten gespoten worden en/of op kleinere schaal gebouwd worden zoals 1/43. Maar daar heb ik dan weer de techniek van het decanteren vrij goed onder de knie. Dus zie ik voorlopig geen reden om te veranderen van systeem. Zoals je weet ben ik nen nogal 'traditionele' modelbouwer die zich zelden of nooit waagt aan avonturen met technieken of materialen die ik zelf niet beheers. Tenzij de bereikte resultaten niet meer het niveau bereiken dat ik wil natuurlijk, dan passen we onze techniek aan.
Ik zal ooit wel eens het spuiten met Zero Paints aandurven hoor. Zeker nu ik vandaag weer geconfronteerd werd met een leveringsprobleem in gans Europa van de Tamiya spuitbusjes omwille van (weeral) milieu-redenen. Men zoekt naar een oplossing naar verluidt, maar voorlopig mogen de spuitbusjes Europa niet meer binnen. Als het ooit zover komt dat ook die busjes, net als de Enamels, op de verboden lijst komen, zal ik noodgedwongen overstappen naar een alternatief dat 9 kansen op 10 Zero Paints zal zijn, ook al omdat ik er zoveel goeds over hoor. Maar ik vrees dat er ooit nog een dag gaat komen dat we eerst een milieuvergunning gaan moeten aanvragen vooraleer we nog mogen aan modelbouw doen...