Quote:
Originally Posted by gert mertens
De eindmeet...is overschreden !!!
(alleen dit al te schrijven doet deugd  )
Op nog enkele details na heb ik men eerste "auto-model" ooit tot de 'finish' gebracht.
Na een maand of 6-7 en ontelbare uren "in men kot" ben ik echter behoorlijk tevreden over het resultaat.
Het project op zich is nog niet klaar.
Er komt zéker nog een grondwerkske. (maar nu even niet)
Haar eerste wedstrijd wordt 2 mei (Moveleo) maar wil toch reeds jullie " streng maar rechtvaardige" mening.
Zie het als een "generale repetitie" door een 'kennerspubliek'.
SHOOT,
Grtz,
G 
|
OK dan. Laat ik eerst beginnen met te zeggen dat ik ontzettend trots ben dat je door gezet hebt op het ogenblik dat de "hardware" in elkaar stak en toen je aan de afwerking diende te beginnen. Anders hadden we hier nu niet gestaan.
Bovendien wil ik er eerst duidelijk bij vermelden dat je een bepaalde manier van bouwen hebt laten zien die we hier niet gewoon zijn en op zich, in de verschilllende etappes, leek het allemaal ok. Ik heb af en toe al eens een kritische vraag gesteld

maar iedere keer kwam het goed. Maar, en hier is mijn wierrook stokje op, diezelfde (militaire voertuigen) techniek heeft ook zijn grenzen in de automodelbouw laten zien.
Ik verklaar mij nader aan de hand van deze 3 foto's - bij daglicht genomen en zodoende een beter zicht van de kleurschakeringen en facetten.
Mud in a pot blijkt een goeie manier op erg locale plaatsen modder aan te brengen. Mits de juiste kleurschakeringen enz. ben ik er, na het zien van de bouw, dan ook van overtuigd dat dit zeker de juiste oplossing biedt. Mud in a pot echter, is niet het geschikte middel om "modderspray" mee na te bootsen. Met modderspray bedoel ik de spatten en nevel die je op een auto krijgt wanneer je door modderplassen rijdt. Het komt er dus op aan om het juiste evenwicht te vinden tussen de enkele locale plekken waar echt de "modderklotten" aan hangen en die gebieden waar de'n boel gewoon vuil is - zoals de meeste autos wel zijn na een rit over een beregende ruilverkavelingsweg.
Bij deze geit vind ik dat evenwicht niet echt terug. De gebieden met echte "modderklotten" zijn volgens mij te prominent aanwezig - net of de 2pk op een tank-track heeft gekoerst (link met de mil modelbouw misschien

) - zoals daar zijn de achtervleugels waar het misschien beter ware geweest om enkel de voorste kanten te doen en de boven en achterkanten misschien properder te laten net aan de B-stijl onderaan (daar waar voor en achterdeur samenlopen). Ook op de ganse achterkant lopen de modders misschien wat te hoog op.
Door het feit dat de moddergebieden bijna alle naden nalopen en dit in combinatie met de gekozen kleuren, krijg je zelfs hier en daar een wat roestige indruk - wat hier bij de dames de reactie uitlokte "oh, ne roest bak"...
Maar, ik heb nog een klein wierrook stokje gevonden, buiten het feit dat ik de weathering overdreven militair vind, enkel maar lof over deze bouw. Er zitten ongeloofelijk veel geniale details in, de gespen die de richeltjes in de ramen houden opm er maar 1 te noemen bijvoorbeeld enz. Maar niet getreurd. Als eerste afgewerkte auto met zo iets naar buiten komen is al een ongeloofelijke prestatie en laat enkel maar goeds beloven voor de volgende projecten. Als je de lessen uti deze geit meeneemt naar het volgende, zit ik nu al op de eerste rij om mee te volgen!
Proficiat!