View Single Post
Old 06-04-2010, 23:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Bon, Gert: het is niet omdat je al vrij snel reageert op de collegiale beoordelingen dat ik niet meer het recht heb om mijn streng maar rechtvaardig oordeel te vellen eh

Ik ben het wat de piloot eens met Guido. De figuur die je nu gebruikt kan me niet echt overtuigen, qua model niet en qua 'passen in het plaatje' ook niet. Zo'n figuur past misschien wel bij een touring wagen aan de start van de race of zo, maar niet bij zo'n geitencross. Komt daar nog bij dat ik niet echt wild ben van de detaillering, en met name van de helm: op die schaal zou er toch op zijn minst een gezicht mogen achter het vizier schuilen in plaats van de bouwer te verplichten van zo'n zwart scherm te schilderen.

De madam daarentegen past wél in zo'n plaatje, niet omdat madammen doorgaans met zo'n geitencross meedoen in het echt, maar omdat het zo'n 'wild chick' is die er met haar vuile voeten doorgaat (die mijns inziens letterlijk vuil moeten worden) en nog eens wat aan haar geit gaat liggen sleutelen vóór ze de finale gaat rijden. Dat levert in een diorama een veel sprekender plaatje op dan zo'n neutrale piloot.

My 2 cents eh...

Wat de geit zelf betreft denk ik dat je je onderwerp zeer goed uitgekozen hebt om met deze weatheringstechniek weg te komen: in dit geval, in dit soort crossen, kan deze modderbehandeling wel. Over de bedrading zullen we het in De Kluis nog hebben lees ik, dus daarover geen commentaar meer, maar als ik lees dat vele modelbouwers enthousiast zouden willen beginnen te 'modderen' aan hun rallywagens, denk ik dat ze daar zeer goed zullen moeten mee oppassen. Kijk, na een specialleke 'Safari' of 'RAC' in natte omstandigheden zal er best wel wat modder aan de wagens hangen, maar doorgaans laat modder wel vuile en bruine plekken na, maar zelden blijven er zulke klodders modder aan de rallywagens hangen. De techniek op zich zal zich dus zeker wel lenen tot het weatheren, teveel modder echter op een rallywagen zal hem minder realistisch maken vrees ik. Opletten en zeker niet overdoen is hier dus de boodschap...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote