Update.
Nadat de vernis tijd genoeg gekregen heeft om te drogen, wordt de binnenzijde van de cockpit matzwart geschilderd. De luchtfilter achter de rolbeugel, die gewoon mee vernist werd, krijgt een toplaag met matte vernis omdat dit onderdeel in werkelijkheid uit zwarte schuimrubber bestaat.
Het windscherm, dat reeds mooi gefumeerd in de kit zit wordt op maat gesneden en met epoxylijm op de cowling aangebracht. Daarna kunnen de laatste decals zoals de zwarte omranding en de Braziliaanse vlag gemonteerd worden. Alles wordt afgewerkt met een toplaagje glanzende vernis.
Aan de binnenzijde wordt het dashbord ook matzwart geschilderd. Daarna breng ik aluminium gepunchte schijfjes aan om de klokjes mee te simuleren. Hier had de kit helemaal niets voorzien en dat was nogal kaal. Bovenop die schijfjes komen aftermarket decals met meters, die net iets kleiner zijn dan de aluminium schijfjes zodat ze een aluminium omranding krijgen. Daarna wordt het stuurwiel op zijn plaats gezet. In de zijpontons worden ook de radiatorroosters aluminiumkleurig geschilderd. Om een idee te krijgen van de afmetingen kan je het best vergelijken met de vakjes van de onderligger, die 1cmx1cm meten.
Ook het interieur dat aan het chassis vastzit wordt onder handen genomen. De gordels worden matblauw geschilderd en afgewerkt met 'Willans' decals. Enkele foto-ets gespen geven het geheel een meer realistische look. De brandblusser krijgt een rood laagje verf en afgewerkt met zilver voor de metalen onderdelen. Een aftermarket decal zorgt voor de afwerking. Ik heb er ook nog een versnellingspook aan toegevoegd.