View Single Post
Old 10-04-2010, 11:14
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Het belangrijkste hoofdstuk in de bouw van zo'n single-seater is het aanbrengen van de ophanging. Als daar niets mis mee gaat, als er niets breekt, alles mooi uitgelijnd staat zodat het model op zijn 4 wielen komt te staan en nog een natuurlijk 'sit' heeft ook, is de belangrijkste horde genomen.

Provence Moulage heeft bij deze kit geen bouwplan gestoken, wel enkele foto's van hoe het model er moet uitzien als het af is en een summiere schets van de zijaanzicht van de ophangingen. Daar moet je het mee doen. Nu ja, na wat puzzelen met onderdelen lukt het wel om uit te maken welke ophangingsarmen nu dienen voor de voorzijde dan wel de achterzijde. De achterste armen passen niet zo goed en moeten een beetje verbogen worden om in de gaatjes ter hoogte van de versnellingsbak te passen. Voor de rest heb ik de resin steekassen weggegooid nadat ik er de rubberen afdekmoffen afgesneden heb, en heb ik doorheen die moffen een gaatje geboord waardoor een metaaldraad gestoken wordt die er veel beter uitziet als steekas dan het resin onding. Daarna werden de ophangingen gemonteerd zoals voorzien. Eens ik me ervan overtuigd had dat ze symmetrisch en overal even hoog zaten, konden de wielen bevestigd worden. En zie: alle wielen raken de grond zonder dat het model staat te 'kwikkelen', en de rijhoogte is ook realistisch. Opdracht geslaagd.

Wat moet er nu nog allemaal gebeuren?

De rolbeugel moet nog voorzien worden van 2 steunen naar de achterzijde van de wagen;

de voorvleugels moeten gemonteerd worden;

achteraan moeten er aan de versnellingsbak nog 2 steunen bevestigd worden waaraan de centrale steun van de achterspoiler gemonteerd wordt;

de uitlaat moet nog gemonteerd worden;

de achteruitkijkspiegels moeten nog geplaatst worden;

en het pilotenfiguurtje moet nog geschilderd worden.

Daarna ben ik van plan om het geheel op een plaatje te zetten dat er uitziet als een stukje circuit. Maar daar krijg je op tijd en stond wel foto's van te zien. Op dit moment kan ik al tonen hoe het model er uit ziet op zijn wielen (een beetje zoals zijn Formule Ford 1600 van 1981 vind ik zelf, zo zonder vleugels):

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1982_ford_f2000_19.JPG
Views:	1299
Size:	890.9 KB
ID:	17576   Click image for larger version

Name:	1982_ford_f2000_20.JPG
Views:	1248
Size:	883.6 KB
ID:	17577   Click image for larger version

Name:	1982_ford_f2000_21.JPG
Views:	1228
Size:	884.1 KB
ID:	17578   Click image for larger version

Name:	1982_ford_f2000_22.JPG
Views:	1246
Size:	884.4 KB
ID:	17579  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 10-04-2010 at 11:15.
Reply With Quote