View Single Post
Old 27-08-2010, 17:34
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Razornord View Post
- Om te openen misschien een klein weetje: heeft er iemand een gedacht waar de naam poleposition (in de motorsport) vandaan komt? Het is afkomstig van de motor speedway in Indianapolis waar de posities van de rijders aangegeven wordt op de pole.

Iedereen kent die wel en kan zich het nut wellicht wel inzien. Als we dat nu extrapoleren richting Zolder dan kom ik uit bij het absolute nulpunt: als iemand een race wilt volgen en ge zijt niet vanaf de start te plaatse dan is het enige dat ge kunt zien een resem snelle auto's die rondjes achter elkaar aan rijden maar er is niemand die enig overzicht heeft van wie welke positie bekleedt. Dan zou een paal enig soelaas kunnen brengen.
Als ik dit jaar het scherm zag staan zei ik in mezelf, amaai, ze hebben het licht gezien.
Moet dit echt zolang duren?
Zo een positie paal is zeker te doen. Paar schermen op 3-4 plaatsen en de mensen kunnen tenminste mee volgen en het is leuker om te weten naar wat je kijkt. Wat animo aan de kanaalbocht en je trekt het volk ook die richting uit. Live timing enzelf live broadcasting vind ik in deze tijden zelfs geen overbodige luxe.

Reply With Quote