Na een dagje alles te hebben laten bezinken my 2 cents :
Om te beginnen wil ik nen dikke chapeau geven naar KMK toe. Dit jaar was er voor mij als civiele bouwer veel meer te vinden dan vorig jaar. Ik heb dan ook een heel deel nieuwe tools ontdekt. Ik heb niks van kits gevonden naar men zin maar goed beladen met andere gadgets naar huis gegaan zodat het toch nog een prijzige dag geworden is.
De dag begon met vooral veel regen en na een dikke 45min rijden kwam ik met Erik aan in Mol. Veels te laat natuurlijk

en omdat ik per se de demo van Albert wilde meepikken snel met Gert men modellen in de wedstrijd gaan zetten, koffietje meegepikt en richting demo. En ik moet zeggen, die heeft een behoorlijke indruk op me nagelaten. Een uur lang heb ik geboeit geluisterd en gekeken en vooral veel vragen gesteld. Verschrikkelijk veel geleerd op die korte tijd. Het leuke aan zijn manier van werken is het feit dat hij (dure) aftermarktproducten heel simpel kombineert met goedkope onderdeeltjes die je overal kan uithalen. Ik heb daarna vooral veel bijgebabbeld met iedereen, daar dient zo`n dag in mijn ogen dan ook voor. Het was dan ook laat in de middag toen ik voor de eerste keer 2min aan de paddock stand ben gaan zitten want toen riep Gert me weeral mee. Nog wat leuke spulletjes gekocht op zijn aanraden en toen was het stilaan tijd voor de prijsuitrijking. En sorry gasten, ik zie er nog steeds het leuke niet van in om men hobby te combineren aan een wedstrijd. Mijn inschrijvingen blijven dan ook beperkt tot KMK en BMV-IPMS Leuven vooral om Gert en Patrick een plezier te doen. Want als je je ene vriend een plezier gunt moet je dat voor de andere natuurlijk ook doen dus heb ik Patrick 1, misschien 2 nieuwe modellen beloof voor zijn beurs volgend jaar mei.
Wat ik dan wel weer heel leuk vond is dat de C2 een mooie beoordeling kreeg. Het feit dat het hier om een resin kit ging, waarvan zowat ieder onderdeel passend gemaakt of gescratcht moest worden, en waar ik heel veel plezier aan gehad hebt, maakt het net dat beetje leuker dan als het om een goed passende kit ging. Ik ga binnenkort in ieder geval met veel goesting beginnen aan de volgende resin. En deze keer ga ik het bouwverslag wel afmaken.
Verder ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik op men oude dag eigenlijk veel leergieriger ben dan ik zelf dacht. Ik ben heel nieuwsgierig naar andere bouwtechnieken ook die uit de militaire hoek. Ik heb dan ook, zo`n beetje als Erik ook al aangaf, besloten dat ik toch veel beter wil worden en ik op vele gebieden nog verschrikkelijk veel te leren heb. Voor mezelf heb ik dan ook een besluit genomen. Ik heb het er vandaag dan ook al uitvoerig met het vrouwtje over gehad. Als ik de tijd vind en het financieel allemaal mogelijk is om minstens 2 maal in de maand richting Geel uit te gaan ga ik me volgend jaar ook aansluiten bij KMK. Ik heb het gevoel dat ik daar nog enorm veel kan bijleren. Of het allemaal lukt, das natuurlijk een andere vraag. Maar als ik het niet probeer zal ik het nooit weten.
@ Nismo : Weer een heel mooie reportage die je in elkaar gestoken hebt.