Quote:
Originally Posted by eyckles
Ik ga de raamrubbers eens proberen te verven zonder af te plakken. Ik heb namelijk ook een redelijk vast hand als ik niet aan het schudden ben.
|
Ik schilder raamrubbers ook altijd manueel omdat ik (voorlopig) nog gezegend ben met een vaste hand. Maar ik gebruik hiervoor ook wel een beetje een trukje: bij het prepareren van de body, vóór het spuiten, kras ik de naad tussen raamrubber en body altijd een beetje uit (tegelijkertijd met het uitkrassen van de panel lines) zodat mijn penseeltje een 'gootje' kan volge en de kans op uitschuivers gevoelig vermindert. Bovendien is het spuiten met vernis een garantie dat zelfs een uitschuiver geen kwaad kan: je veegte het gewoon af met een doekje of wattenstaafje, in white spirit gedrenkt; de Gunze Sangyo vernis is hier ongevoelig voor.
Wat het probleem van de maskeertape betreft die vernis en weet ik wat nog allemaal beschadigt bij het verwijderen: ik denk niet dat je iets verkeerd hoeft te doen om dit fenomeen voor te hebben: ook TvD heeft dit probleem tegengekomen met zijn Rothmans Mitsubishi, en daar was niets mis met de werkmethode. Trachten uit te vissen wat er misgeggaan is, zal dus niet noodzakelijk een resultaat opleveren. Het vermijden van het probleem door het manueel schilderen lijkt me daarom een beter alternatief...