View Single Post
Old 26-09-2011, 22:26
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Hoog tijd om nog een update te posten.
In de fotoreportage over onze deelname aan de beurs van KMK laatstleden was al te zien dat de body voor een deel is samengebouwd. Dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed, aangezien het ene paneel het andere in vorm trekt. Ik heb zelf niet al te veel moeten duwen en trekken om de verschillende panelen samen te lijmen, enkel hier en daar een beetje "aandringen" totdat de lijm droog was.

Wat zit momenteel aan elkaar gelijmd? De beide zijpanelen, het dak en achtersteven. Hier moest ik afwijken van de het plan en de speciale onderdelen gebruiken om een versie 1952 te kunnen bouwen, maar de plannen zijn hierin vrij duidelijk. Ik heb ook het binnenafwerking van de middenstijlen opnieuw gescratched in aluminiumstrip, omdat het materiaal dat bijgeleverd is eigenlijk een hopeloos gepruts is. In datzelfde opzicht moeten ook de opbergnetjes voor op de rug van de voorzetels opnieuw worden gescratched.

Voor wat betreft de binnenbekleding zijn we ook nog niet aan de "nief petatjes". Ik heb besloten heel de binnenbekleding met stof af te werken. De scale weave van Tenco is daarvoor een ideaal product, en dus heb ik 2 lappen van 90x90cm van dat ding gekocht. Ik hoop dat ik toekom, want er gaat een pak in zo een groot model!! De afwerking van zetels, binnenbekleding, koffermatten, zijpanelen etc etc wordt in een lichtgrijze tint uitgevoerd. Zal goed staan met de zwarte buitenlak denk ik.

Voor wat betreft de lak: de basiskleur zal ik waarschijnlijk gewoon met de (Tamiya)spuitbus doen, maar de lak wordt automotive. Ik ga één van dezer eens shoppen en Dupont 2 componenten lak in huis halen.

Op de foto's zie je hoe de kas er nu bij staat, ook een start met de achterste ophanging, en het frame van de voorzetels.

Wordt dus zeker vervolgd!

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC15775.JPG
Views:	3344
Size:	568.5 KB
ID:	23625   Click image for larger version

Name:	DSC15776.JPG
Views:	3298
Size:	542.2 KB
ID:	23626   Click image for larger version

Name:	DSC15777.JPG