Omdat ik nog steeds lekker in de juist 'mood' zit voor deze build, ga ik er lekker mee door. Mijn doel is om in ieder geval de essentiële wijzigingen klaar te hebben, het afwerken komt in een later stadium wel. Het grootste obstakel is genomen; de motor is nu geplaatst in de motorruimte. Alles moet er nu omheen worden aangepast.
Ik heb de wielkasten opengezaagd, de motor is met de uitlaten eraan domweg te breed voor de smalle neus van de Porsche
Nadat beide zijdes waren uitgezaagd paste de motor in de motorruim. Ik heb de uitlaten omgedraaid, ze steken nu naar voren omdat achter de motor er geen ruimte meer was voor de beide turbo's
Ik heb de motorsteunen van de F40 gebruikt en grof tegen het chassis aangelijmd van de porsche. In een later stadium wordt dit mooier gemaakt.
En een kleine mock-up. Ik heb het tussenschot aangepast en geinstalleerd, de motor hangt in zijn steunen en kan ik beginnen met de randapparatuur. Nu kan ik mooi zien waar ik ruimte heb en waar niet.
Deze foto laat zien hoe ver de motor het interieur insteekt. Ik hoop dat dit niet te ver is en dat het een beetje fatsoenlijk lijkt nadat ik een tunnel heb gemaakt.
Je kan in deze foto zien dat ik nu genoeg plek heb om de motorkap te kunnen sluiten.
De turbo's gaan zoals gezegd voor de motor, de grote vraag nu is waar de uitlaat, de intercoolers en de intake heen moeten.
Hier zijn 2 opties voor de intercooler, ik ben er nog niet over uit wat nu het beste gaat zijn. Let wel; als de intercoolers zijn geplaats, moet er ook een aanvoer worden geregeld, dus het moet ook een beetje geloofwaardig lijken.
Gelukkig heb ik nu wel wat ruimte voor de motor voor de radiateur en wat andere slangenboel.