View Single Post
Old 03-11-2011, 23:16
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular

Dit is denk ik de laatste 'snelle' update, de grove structuur is uitgezet en de meeste grove wijzigingen hebben plaatsgevonden. De tijd zal nu moeten worden besteed aan het afwerken en detaillering. I heb de motor al uit elkaar gehaald en ik ben ook begonnen aan het chassis om dat te versterken en weer netjes te maken.

Van een pen maakte ik een grove vorm van ophanging, hiermee kon ik de ruimte bekijken en hoeveel ruimte ik nog had met het asfalt. ( om eventueel de uitlaat onderlangs te laten lopen.

Hier is het een beetje beter te zien, de kit-onderdelen zijn trouwens zo slecht, dat ik nieuwe veren/schokbrekers zal maken.

Deze foto laat zien hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) ruimte er is voor de uitlaten.

Vanuit een andere hoek

Ik heb ook de intercoolers dunner gemaakt, ze zullen aan de bovenkant van de motor worden gemonteerd en om te zorgen dat het gaat passen moesten ze op een dieetje.

Dit is de meest waarschijnlijke setup die ik ga gebruiken, 2 top-mounted intercoolers met daartussen een oliekoeler.

Ik heb de turbo's in 4 stukjes gezaagd, hiermee kan ik het slakkenhuis in de juste hoek zetten. voor nu heb ik eerst het slakkenhuis in elkaar gezet en in de juiste hoek gemonteerd. In plaats van over of langs de motor te gaan, ga ik met de aanvoerbuizen door het blok. Bij het inlaat gedeelte is een mooi tunneltje en het zou jammer zijn om die ruimte niet te gebruiken

Deze foto laat de rijhoogte zien die ik voor ogen heb, het is een combinatie van worst-case scenario en stijl. Een 911 mag van mij mooi laag hangen.

Het is moeilijker dan gedacht om de doorvoer buizen te maken voor de turbo's. Ik ben er dan ook mee gestopt. Ik ga eerst de motor definitief in elkaar zetten om er dan aan te beginnen, dit lijkt me handiger en gemakkelijker.

Hier heb ik de afvoer buis gemonteerd, die gaat dus weer om het blok en over de uitlaatbuizen. Ik wilde onderlangs, maar daar is geen ruimte. Dus dan maar weer via dezelfde route terug. Het is wel zaak om hitte schilden te monteren.
Reply With Quote