het goede:
- ongeloofelijk speelbaar ... omdat ik eigenlijk toch maar wat aan het spelen was met de opties stonden de stuurhulpjes enzo nog aan. Daar dit in vorige versies het irritantste was wat je kon meemaken (bruuske manoeuvers, pole-tijd rijden door alleen gas te geven) ... is dit nu een veel beter gezien ... Nu komt het systeem erop neer, vanaf dat je de ideale rijlijn verlaat, en je neus niet meer naar de juiste richting wijst (en er dus drijgt af te gaan) grijpt het in door langzaam een stuk motorvermogen weg te nemen ... werkt ideaal. Zelfs als je zoals een kind aan het racen bent, komt het spel toch nog realistisch voor, al kan je er eigenlijk niets van ...
- Multiplayer: Alhoewel mijn eerste test daarjuist in de multiplayer over het internet niet ideaal was (server was laggy), is dit toch een killer-feature die F1-2002 in huis heeft. Ik weet niet of GP4 deze functie zal bezitten, anders hebben ze al wel een enorm nadeel. Ik zie ons over enkele weken naast de GPL-league ook een F1-2002 league organiseren (ow yeah

). Bovendien kan een multiplayer optie een spel ook veel langer boeiend houden, zodat er een grote community begint te ontstaan rond het spel (zoals nu bij Counterstrike, UT en Q3 het geval is). Dit kan alleen maar een voordeel zijn voor F1-2002
- Super-telemetrie gegevens: EA heeft nu ook een telemetrie-module in het spel gestoken ... Dit draait als een apart programma (F1-2002 minimaliseert dan) en je kan er statistieken zien van al je afgelegde ronden ... De opties zijn ongeloofelijk enorm (teveel om op te noemen). Deze telemetrie gegevens kunnen dan weer een hulp zijn bij het zoeken naar een ideale set-up.
- Launch-control: Ok het is in het geheel slechts een klein stuk, maar het gevoel is enorm .... 1 start genomen zonder launch control en de concurrenten vlogen me voorbij ... met launch control ging het al een pak beter. Deze optie is enorm geloofwaardig ingebouwd.
- Actueel: De nieuwe Hockenheim-ring ... alle nieuwe wagens tot in de details in orde ...
- Gameplay: het spel speelt zo smooth
het slechte:
- Menu's zijn ingewikkelder ... Eigenlijk kan je dit niet als slecht punt aanrekenen ... Als de freaks willen dat er veel opties in het spel zitten, dan wordt het iets onoverzichtelijker ...
- systeemeisen: Bij elk nieuw spel horen nieuwe systeemeisen ... In mijn ogen is een 700 mhz processor en een geforce 2 GTS (liefst nog hoger) toch wel een aanrader aan het worden ... Mijn 450 pruttelde soms toch wel wat tegen op 1024*768 ... 800*600 loopt prima...
Als rond dit spel ook weer een modding-community zal ontstaan, dan wordt dit spel een KILLER. Ik geef Geoff Crammond heel wat krediet, maar hij zal van goede huize moeten komen ..... Want het actuele karakter, de multiplayer en de bangelijke telemetrie maken dat F1-2002 wel enorm sterke kaarten in handen heeft nu.
airco