Thread: F1-2002: review
View Single Post
Old 08-06-2002, 23:08
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Na een paar uur f1 2002 te hebben gespeeld, moet ik toegeven dat het volledig aan mijn verwachtingen voldoet, niet meer of niet minder. De verbeteringen t.o.v. van 2001 zijn niet spectaculair, maar als je een f1-freak bent, zeker meer dan genoeg om het spel in huis te halen.
Grafisch vind ik vooral de weergave van het wegdek van de circuits spectaculair mooi. Het mag misschien een detail lijken, het valt echt wel op. Soms lijken ze gewoon fotorealistisch echt.
Het geluid in f1 2001 was al mooi, hier is het nog beter. Vooral die backfire als je terugschakelt is heerlijk om te horen.
Op gebied van handling heb ik eveneens de indruk dat je iets meer feeling van de wagen hebt. Zeker met een stuurtje voelt alles heel natuurlijk aan en is het perfect mogelijk om af en toe eens een slip te corrigeren. Dat was ook al mogelijk in f12001 , maar in veel mindere mate.
Zijn er dan geen minpunten ?
Ten eerste natuurlijk de systeemeisen. Ik heb een potige computer en ik speel vlotjes bij 1280x960, maar ik denk dat je zoiets niet moet proberen met een Pentium2 of met een TNT2-videokaartje. Tijdens soloritjes merk ik niet zoveel verschil t.o.v. f12001 qua framerate, maar bij races valt het toch wel op dat het allemaal iets langzamer gaat, al blijft het snelheidsgevoel nog altijd subliem.
Verder zijn de menus ook iets ingewikkelder, maar dat is louter een kwestie van aanpassen.
Conclusie : schitterend spel voor de f1-freak, misschien iets te gecompliceerd voor de arcade racers (maar die zijn er hier toch niet). GP4 zal al heel sterk uit de hoek moeten komen om dit te overtreffen.