Allez vooruit, de maand februari is al enkele dagen bezig dus hoog tijd om mijn volgende project te beginnen.
Dit is de bolide die ik op schaal wil bouwen. Tegenwoordig bestaat er een pracht van een Fujimi plastic kit op 1:20 van deze McLaren, maar omdat ik deze transkit al een tijd geleden aangekocht heb en er (veel te) veel voor betaald heb, ga ik hem toch maar bouwen. Eigenlijk is deze WIP dus vrij zinloos, want niemand gaat deze transkit nu nog kopen natuurlijk, maar soit, je kan dan toch volgen hoe mijn project tot stand gekomen is.
Dit is wat er in de transkit van MSM zit: een resin body en chassis, 2 voorwielen, nieuwe steunen voor de achtervleugel, een windscherm en wat decals. En dat allemaal voor iets van een 80 euro!
Enfin. Ik ben begonnen met het opkuisen van de resin body en chassis. Ook de panel lines werden wat uitgekrast. Daarna heb ik de Tamiya cockpit en de kuipzetel in de resin body gedryfit, wat niet zonder slag of stoot ging omdat de cockpit te breed is. In plaats van de plastic cockpit smaller te maken heb ik er dan voor gekozen om de resin body wat uit te diepen aan de binnenzijde. Dat leverde me stoflongen op en uiteindelijk een cockpit die paste.
Vervolgens ben ik begonnen om de ophangingsarmen zodanig aan te passen dat ze in de resin body vastgemaakt konden worden en toch ook een beetje in een deftige stand stonden. Dat heeft me een volledige dag gekost. Ik denk dat ik wel 10 verschillende posities uitgeprobeerd heb vooraleer ik tevreden was. En natuurlijk moest ik telkens ik de positie niet goed vond, het geboorde gaatje eerst weer opvullen om daarna een nieuw te boren dat er vlak naast zat. Zo zitten er ondertussen in de resin meer plastic rod dan resin, en ook nog eens 2 afgebroken boortjes. Maar goed, uiteindelijk is het gelukt. De voorvleugel werd trouwens ook 'geleend' bij de Tamiya donor kit.
De MP4/5 zag er niet hetzelfde uit in alle GP's van het seizoen. Integendeel, de enige GP waarin Senna reed met de smalle stukken cowling vòòr de radiators was de Braziliaanse GP (zie gele pijl op de foto). Aangezien dat de versie is waarvoor MSM gekozen heeft zal het ook de versie zijn die ik ga bouwen...