View Single Post
Old 17-10-2013, 21:44
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie

Effe wat updates.

1.

Omwille van de breekbaarheid van het Bburago plastic en omdat de draagarmen te hoog op het frame zaten, heb ik ze vervangen door messing buisjes.

Zo was het eerst :

Zo is het nu :

Er blijft niks meer over van de originele Bburago ophanging, alles wordt vervangen. Als eerste heb ik wat vierkante en rechthoekige buisjes uit messing en koper gemaakt :

Hopelijk kan ik volgende week de fusees en de bovenste draagarmen maken zodat alles vast gelijmd kan worden.

2.

Ik heb de constructie terug uit elkaar gehaald want ik vond het niet goed. Het is een kwestie van "trial and error" met dit project, waardoor ik sommige dingen 4 of 5 keer opnieuw moet maken om het juist te krijgen.
Gelukkig ziet het er bij elke poging telkens wat beter uit.

Morgen nog wat messing profielen gaan halen, daarna nog wat bouwen.

Wordt vervolgd.

PS : Tijdens mijn zoektocht op het internet naar referentie-foto's kwam ik deze tegen :

Ze komen van mijn oud Pocher F40 project dat al jaren in de kast ligt. Best wel grappig dat deze foto's nu al referentie gaan dienen.

3.

Vandaag een dagje vrij gekregen, tijd voor een update.

Na de derde versie van het frame, met achterwand uit koper :

Vond ik dat de steunen te breed en te hoog waren. Dus nieuwe, kleinere messing profielen besteld en na levering, een stevig dagje modelbouwen. Flink wat dremelen, kleiner maken van de zamac om de nieuwe rechthoek profielen te laten passen, lijmen, solderen en schuren is de 4de versie van het frame klaar :

Op de wat wazige foto's (mijn handen trillen nog van het vele dremelen) is duidelijk te zien dat ik mijn bureau nog eens moet opruimen.

Het zesde chassis moet nog eens in de afbijt en krijgt nog een behandeling met de Dremel. Samen met 2 andere, maar die komen van 2 Hotwheels Elite F40 LM's.
Reply With Quote