De beurs '
Pleins feux sur le maquettisme' wordt ingericht door de
Fêlés du modélisme uit Ransart. Het is een tweedaagse beurs die zich toespitst op figurines, maar daarbij alle andere aspecten van modelbouw niet uitsluit. De standhouders die op deze beurs afkomen stellen het betere werk uit zowat alle disciplines tentoon.
De interesse om eens als bezoeker een kijkje te gaan nemen kan ik alleen maar toejuichen omdat ik de beurs al een keer of 2 heb bezocht. De moeite waard!!
Ransart is gelegen vlakbij Charleroi, ver genoeg om ons te organiseren en te carpoolen. Ik stel voor om samen te komen in het Brusselse (bv op de parking van het militair hospitaal te Neder-Over-Heembeek) en dan te carpoolen richting Charleroi.
Voor wie uit Limburg of de Kempen komt is het misschien aangewezen om een plaats af te spreken van waaruit zij in groep verder rijden. De mensen uit het Leuvense/Mechelse kunnen dan aanpikken in Brussel.
Ik laat aan de mensen uit het Limburgse het uur van samenkomst zelf te bepalen. Meestal vertrek ik thuis rond 10hr, dan vermijd ik de eerste grote drukte en dan heb je een iets rustiger rondgang op de beurs.
De beurs is open op
25 en 26 januari 2014 van 10 tot 18 hr. Ze gaat door in het gemeentehuis van Ransart waar de exposanten hun stands hebben en de wedstrijd doorgaat. In de daarnaast gelegen serres staan de verkoopsstands.
Er is mogelijkheid om ter plaatse een simpele maaltijd te kopen. Zo steun je trouwens de inrichtende club.
Het adres waar je moet zijn:
rue Appaumée 69, 6043 Ransart.
Ter info:
Het is misschien een beetje zoeken naar parkeerplaats, maar zet je op zaterdag niet zomaar aan de ingang van het containerpark, daar zijn ze vrij streng op.
By the way: je kan
hier hun site eens bezoeken.