Bij deze een kort verslagje, voorzien van enkele prentjes natuurlijk, van ons bezoekje aan de modelbouwbeurs te Ransart.
Op zaterdag ben ik samen met Loixrallyfan richting Ransaart getrokken om deze toch bekende beurs eens te bezoeken. Ook Rocknrolla kwam iets na ons aan, terwijl Loeten zich in de vroege namiddag liet zien.
Daar aangekomen was een parkeerplaats vinden niet zo evident als gedacht.
Toen we eindelijk een plaats op het oog hadden, werd die ingenomen door een fransman. Geen probleem, die kan daar toch niet tussen met zijne Passat.
Jawadde, een auto van 4,5 meter lengte in een gat van 4 m parkeren, dat kan alleen op de franse manier. Na wat duwen tegen zijne geparkeerde achterligger stond hij er tussen, dus wij op zoek naar een nieuw plaatsje, eentje waar ik toch redelijk veilig stond.
Eerst een bezoekje gebracht aan de plaatselijk serres, waarin menige handelaar zijn spullen probeerde te slijten.
Daarna naar het hoofdgebouw waar de clubs hun modellen tentoon stelden. We waren nog maar juist binnen, of we kwamen al dadelijk bekend volk tegen, onzer allen bekende Starmodel met de Leuvense modelbouwclub. Uiteraard werd de gehele tentoonstelling bezocht en er bleken nog bekenden rond te lopen; de mannen van Jabbeke, Moveleo, Miniwheels, .....
Nu, mijn eerste indruk is dat alles daar wel wat chaotisch veloopt, maar dat het er wel gezellig aan toe gaat. Ook de verschillende takken van modelbouw, gaande van civiele en militaire voertuigen, vliegtuigen, tanks, figuren,... kwamen ruimschoots aanbod.
Wat mij betreft, een beurs die ik volgend jaar zeker opnieuw ga (proberen) bezoeken.
Hier volgen enkele sfeerbeelden;