En we zijn vertrokken
Ik ben begonnen met de truck uit de Subaru doos van italeri:
het chassis werd in elkaar gelijjmd en samen met de voor ophanging geprimerd en gespoten in semi gloss black:
Er is altijd veel voorbereidng nodig om dergelijke onderdelen van alle naden te verwijderen. veel onderdelen bestaan ook uit 2 delen die je gewoon op elkaar moet lijmen.
Het motorblok heb ik voorzien van 2 bouten om later alles vast te kunnen zetten:
Op de beurs van Jabbeke waar er toch heel wat vrachtwagen bouwers aanwezig waren heb ik geleerd dat het chassis bijna altijd uit gloss verf bestaat. mijn kennis over vrachtwagens is dus nihil!. Ik heb het hele chassis waar de achterophaning intussen ook al is bevestigd vernist met alclad vernis. Dit is een vernis op waterbasis. Ik heb dit gekozen omdat ik op safe wilde spelen omdat het chassis gespoten is met x-18 en geen reactie wilde veroorzaken.
Het is wel de bedoeling om alles wat zich binnen de carrosserie afspeelt wat te gaan wheateren. Buitenaf zal dit niet gebeuren omdat vrachtwagens van eender welk team er altijd piekfijn uitzien voor de uitstraling en de sponsors tot hun recht te laten komen.
Ik ben nu aan het twijfelen welk blauw ik zal nemen. Heeft iemand enige referentie of testen tegen gekomen met de verschillen van volgende kleuren:
Tamiya Ts-50 mica blue
zero Paints World Rally Blue (2001-2006) 02C
zero paints 555 Rally Blue (1997-2002) 74F
Het liefst zou ik Mica blue gebruiken . Een spuitbus spuit toch iets gemakkelijker voor grote vlakken. en voor bij onbereikbare platsen decanteer ik die dan wel. Maar toch wil ik nog weten of er daadwerkelijk grote verschillen zijn of het eerder te verwaarlozen valt.