Hallo,
De C4 is afgewerkt, schooltaken zijn afgewerkt. Dus heb ik weer wat tijd om aan modelbouw te doen.
Er werd een nieuw kitje opengedaan. Namelijk de Toyota Celica ST 165WD.
Het is nog een Resin kitje. Waarom ik een Resin kitje heb gekocht en niet de nieuwe plastieken modelbouwkit is simpel.
Aangezien ik alle groep B wagens wil nabouwen zal ik dus ook moeten leren werken me Resin. Aangezien dit prijzige kits zijn en ik geen zin heb om er eentje naar de vaantjes te helpen zocht ik naar een goedkope resinkit.
Dankzij een tip van Loeten vond ik deze.
Maar goed. De resin kit dus. Het is de toyota waarmee Sainz in 1990 de rally van San Remo reed en genavigeerd door Luis Moya. Ze werden derde in die rally maar Sainz werd wel wereldkampioen dat jaar

.

Dit is de echte wagen tijdens die rally.
Hierronder het kitje van Narton.
Inhoud van de doos:
Er zit ook een klein PE setje in, Voornamelijk met de gordels, ruitenwissers en de snelsluiters.
De body zelf leek op een eerste zicht goed. Zowel vanbinnen als vanbuiten niet teveel gaten. Enkel langs de zijskirts onderaan.
Ondertussen ben ik al beginnen schuren en pannellines uitkrassen en zie ik toch hier en daar een aantal zaken die ik verder zal moeten uitwerken.
Zoals het mooi egaal rond maken van de wielkassen. Het verder uitkrassen van pannellines(soms stoppen deze te vroeg)
En het nog wat rechtschuren of wegsnijden van wat scheef is.
Voorlopig bevalt het materiaal me wel. Ik dacht dat dit iets moeilijker te bewerken was.
We zien wel wat het wordt. Het wordt vooral een leerproces voor de 2 komende builds tot een magnifiek einde te brengen
Tot de volgende
Grtz