View Single Post
Old 31-03-2015, 20:18
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Dat wordt nog spannend.
En spannend is het ook geworden. De uitlaten wilden niet passen, dus ik heb na veel proberen en passen ze e toch maar weer afgehaald. Anders ging de motor nooit in het chassis.
Verder kwam ik tot de conclusie dat één van die breathers die zo leuk aan beide kanten van de motor naar boven steken ACHTER de stuurstang door moest om te kunnen passen. Ook er af dus.
In vorige post meldde ik al dat de versnellingsbak door het vele passen en proberen opnieuw los kwam te zitten. Opnieuw lijmen dus.

Enfin, eens de motor mét versnellingsbak en al goed en wel was gemonteerd moest alle verwijderde stukkies opnieuw worden gemonteerd. Die breather was nog van het minste. Die paste na een poging of 4...
Die uitlaten hebben me menige vloek kunnen onttrekken omdat die nu éénmaal amper bereikbaar waren en bij het minste probleem ofwel uit het chassis donderden of eenmaal gelijmd opnieuw los kwamen te zitten.
Goed, na een heilige of dertig weer naar beneden te hebben gepraat is het dan toch min of meer gelukt alles opnieuw te monteren. Er moet enkel nog een horizontale stabliteitsbaar worden aangebracht tussen de beide wanden. Maar dat zal geen probleem zijn.

Moest daarna natuurlijk alles opnieuw worden bijgestipt, want de verf bladert van die metalen onderdelen af van zodra je er nog maar naar durft te wijzen.
Maar goed, dat is kwestie van de juiste primer te vinden.

Ik heb hem omwille van de eigen mentale gezondheid maar een dag of 2 opzij gezet, en dan alle kabeltjes aangesloten, leidingen tussen motor en radiator toegevoegd en de distributieriem aangebracht. Wat betreft die distributieriem moet ik Mr Hiro toch wel effe in de bloemekes zetten: die fijne strip die hij meelevert met zijn kitjes zijn aan één kant van lijm voorzien zodat je heel makkelijk je distributieriem kan aanbrengen. Peace of cake.
Maar over de rest zou ik hem toch wel eens even onder 4 ogen willen spreken

Maar die Hiro-kits zijn over heel de lijn gesproken zo enorm plezant om te bouwen met een geweldig potentieel, ik denk er zelfs niet aan om hem definitief opzij te schuiven.
Tot later!

Attached Images
File Type: jpg DSC19917.JPG (199.7 KB, 1396 views)
File Type: jpg DSC19918.JPG (195.8 KB, 1390 views)
File Type: jpg DSC19919.JPG (189.3 KB, 1390 views)
File Type: jpg DSC19920.JPG (215.6 KB, 1396 views)