View Single Post
  #57  
Old 15-06-2015, 21:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Dank zij de tip van Gery (bedankt maat) bestelde ik de Ford Sierra transkit van Renaissance, waarin de correcte Speedline velgen zitten. Ook de remschijven van de RS200 pasten er nu in zonder problemen. Op de foto heb ik de wielen uit de kit naast de Renaissance wielen gezet ter vergelijking.



Met de wielen eindelijk op hun plaats kon ik nu ten langen leste het chassis tegen de body bevestigen.



Alhoewel ik al wel 1000 keer een dryfit gedaan had van chassis en body, kreeg ik de motorkap niet meer op zijn plaats eens chassis en body definitief op elkaar gekleefd zaten. Grrr! Ik was dus genoodzaakt om een heleboel resin weg te frezen om de wielen genoeg plaats te gunnen in de wielkasten, waarbij je niet mag vergeten dat ze zelfs kleiner zijn dan de originele! (Maar wel wat breder)...



Nu lijkt alles me weer ok te zijn, en de wielen hebben de juiste diameter nu. Dat betekent dat ik nu ook weer verder kan werken aan de motor, zodat deze Ford ook eindelijk eens af geraakt.



Eerst en vooral worden de verbindingen gemaakt tussen de intercooler en de motor. Ik heb ze vervaardigd met wat Tamiya masking tape, en nu ze voorgoed aan elkaar zitten kan ik het chassis en de body ook niet meer scheiden.

Attached Images
File Type: jpg 1986_ford_rs200_76.jpg (483.2 KB, 945 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_77.jpg (484.4 KB, 1014 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_78.jpg (438.0 KB, 936 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_79.jpg (489.3 KB, 910 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_80.jpg (666.7 KB, 916 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote