Ik ben heel blij dat er interesse is. Ben een Ferrari liefhebber, maar er zijn een paar Porsche modellen (de 956, 962 en 917) die ik echt onweerstaanbaar vind.
Qua 917 en 956 zijn we als modelbouwer verwend met diverse mooie modellen van fabrikanten zoals Fujimi en Tamiya. Maar de 962 is een ander verhaal.
Ik ken alleen de Tamiya en de Hasegawa / Revell kits, maar beide hebben hun tekortkomingen.
Die van de Tamiya (ingegoten / mee gegoten doorzichtige onderdelen, te ondiepe inlaten voor de radiatoren en als gemotoriseerde kit ontwikkeld model), de Hasegawa / Revell versie heeft dan weer de diverse fouten in de body (te kleine zijruiten, te ronde voorste spatborden (achterkant) en te hoge onderkant van de voorruit).
Door wat info van een collega-bouwer is daar nog een mankement bij gekomen : de voorste wielen zijn +/- 16 inch, de achterste zijn +/- 19 inch.
Dat is correct voor een latere, short tail 962C (type Kremer), maar niet voor de 1986 Le Mans versie die ik wil bouwen.
Ook dat ga ik aanpassen - of toch proberen aan te passen - aan mijn model.
Wat ik nog het stomste vind, is dat zowel de Tamiya en de Hasegawa versie een short tail is. Er zijn een paar transkits verschenen, maar ze zijn allemaal uitverkocht of enkel nog verkrijgbaar aan woekerprijzen. (een Studio27 transkit van € 90 voor een kit van +/- € 15, vind ik een slechte verhouding).
Vandaar dit project : om te kijken of het mogelijk is om de goedkope, leuke Hasegawa / Revell kit om te bouwen naar een long tail, en om de fouten aan te passen.
Ik vind het best moeilijk om goed referentie-materiaal te vinden over de Rothmans 962 Porsches die Le Mans hebben gewonnen. Als iemand mij daarmee kan helpen hoor ik het graag. Alle hulp, info, tips en truuks zijn van harte welkom.
Groeten
Pascal
|