View Single Post
Old 12-07-2015, 20:06
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie

Na de vorige aanpassingen zagen de zijkanten van de body er zo uit. Te grote wielopeningen, te hoge bult boven de wielopening :

Eerst heb ik een strip van 1 op 1 mm in de wielopening gelijmd om deze kleiner te maken, de bult werd daarna 2 a 3 mm lager gemaakt door te schuren en vijlen :

Op deze foto's is het verschil - min of meer - te zien tussen de linker bewerkte en de rechter onbewerkte bult :

Ter vergelijking heb ik de onbewerkte body van de tweede kit genomen :

De neus van de short tail kit is vlak geschuurd voor de longtail versie :

Het verschil is niet zo groot. De bewerkte neus moet er ongeveer uitzien als een platte omhoog lopende plaat. De onbewerkte neus ziet er uit als het blad van een omgekeerde schop / spade :

Het werk aan de onderkant gaat ook verder, dit heeft een pak kopzorgen en dryfitten met zich mee gebracht. De zwarte smurrie op de foto zijn potloodlijnen. Ik heb de eerder gelijmde diagonale strips moeten los breken om ze in een ander hoek te plaatsen. Ze staan nu naar achter toe iets verder uit elkaar :

De rechterkant is al wat in vorm gevijld, zal nog flink wat schuurwerk vragen om het geheel mooi glad te krijgen :

Tot de volgende.

Groeten

Pascal
Reply With Quote