View Single Post
Old 28-07-2015, 21:58
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Dank je allemaal ! Tijd nu voor een update...

Eerst het velgenprobleem. Ik had dus een 16-spaaks met vier moeren en dat moest er eentje met 5 moeren worden. Bovendien zat het hart wat dieper. Dat werd dus plamuren, schuren, boren en zo... Hoewel...

Eerst verwijderen we de resinrestjes (1 => 2). Daarna plaatsen we een plastic plaatje aan de achterzijde zodat ik voldoende kan uitboren aan de voorzijde (3 => 4). Achteraf gezien was het plaatje hier wat klein, maar toch lukte wat ik wilde. Aan de voorzijde werd dan geboord tot een goede diepte en werden 5 moergaten geboord (5). Het zag er behoorlijk goed uit. Een tweede velg ging even vlot...

Bij velg drie en vier heb ik dan een breder plastic plaatje voorzien (1 => 2). Dat was beter mbt het uitboren van de moergaten. Maar dan liep het wat fout. Bij het uitboren van het middenste gat brak het bevestigingsstukje af... Dan maar een gaatje laten en nadien een stukje lasbaget erin proppen... Het verschil tussen de velgen zie je op (3) en (4). Tenslotte nog een overzicht van de vier velgen, met fillerlaagje (5).

Afgelopen weekend kwam ik bij het afschuimen van Ebay dan dit tegen...

Even tellen... Juist ja, 16spaaks met 5 moeren... Grrrr
Vandaag moest ik toch in Domino zijn (zie straks waarom) en ik kocht ze meteen ook. Thuisgekomen kwam de vergelijking...

Hmmm, neej, geef mij dan toch maar mijn eerste velgen. Ik ging ook hier het hart hebben moeten bijwerken. En het bevestigen zou alleen maar extra problemen geven. Nope, geef me toch maar mijn eigen werk...
Attached Images
File Type: jpg Toyota GT86-M16.JPG (70.3 KB, 2079 views)
File Type: jpg Toyota GT86-M20.jpg (67.3 KB, 2137 views)
File Type: jpg Toyota GT86-M21.JPG (221.7 KB, 2042 views)
File Type: jpg Toyota GT86-M22.JPG (191.1 KB, 2068 views)
Reply With Quote