View Single Post
Old 20-04-2003, 19:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Oplossing vraag 7 en 8

Hier zijn we er dan mee.

Vraag 7 :

Het was John Watson die in zijn McLaren Ford MP4 (dit was voldoende als antwoord) 6e werd in de GP van Oostenrijk in 1981. Ik geef toe, om te herkennen welke GP het was, was niet echt simpel, maar de helling zou je toch al op de goede weg hebben moeten zetten, en ook aan sommige details aan de wagen kon je bepaalde GP's al elimineren. We zitten dan ook al in moeilijkheidsgraad 2 eh...

Trouwens, 9 deelnemers wisten dit correct te beantwoorden, wat toch betekent dat dit nog doenbaar was.

Vraag 8 :

Hier heb ik de meest uiteenlopende antwoorden op gekregen.

Eerst even de correcte namen :
[list=1][*]Ronnie Peterson[*]Joseph Siffert[*]Bruce McLaren[*]Rolf Stommelen[*]Jochen Rindt[/list=1]

Alle 5 toppiloten, die alle 5 reeds overleden zijn. Dit was niet toevallig, en moest eigenlijk een beetje als leidraad bezien worden. Ik moet er meteen bijzeggen dat deze vragen al enkele weken geleden opgesteld zijn en dat ik niet wist welk een morbide speling van het lot juist vandaag deze antwoorden tevoorschijn haalt als we 3 overlijdens betreuren die nauw verband houden met gemotoriseerde sporten...

Toch even de luchtigere noot opzoeken en melden dat Bruce McLaren maar liefst 8 andere identiteiten blijkt te hebben, en dat het antwoord van R@ce@holic op de foto van Jochen Rindt me het meest verbaasd heeft : hij dacht dat het "onze" Andy Jaenen betrof!

Bon, dat levert in elk geval volgende tussenstand op, waaraan ik eerst nog moet toevoegen dat de zilveren en bronzen medailles op de tussenstand verdwenen zijn omdat ik eigenlijk vind dat die op dit moment tussen onze gouden koplopers zitten, en dat ze pas tevoorschijn kunnen komen als er minder ex-equo's bij de koplopers zitten. Ten titel van inlichting : er zijn er nog 5...

De tussenstand dus, die je zoals altijd hier kan vinden, en die vanaf vandaag ook in grafiekvorm toon zodat je een leuker overzicht hebt :

Op naar vraag 9 en 10!

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 05-05-2003 at 18:31.
Reply With Quote